lördag 28 maj 2011

Tyg-marknad!

I dag var det utflykt till tyg-marknaden som stod på programmet. Jag har hört talas om denna marknad i alla mina år här i Beijing men av någon anledning ännu inte besökt.
Vaknade med huvudvärk och blev lite ledsen. Vill ju bli frisk och få komma ut från lägenheten. Efter kaffe, yougurt och en dusch så mådde jag bättre.
Vännen och kollegan Samina hämtade oss med sin chaufför. Iris, mamma och jag. På marknaden mötte vi upp Mia och Alice efter ett antal telefonsamtal....marknaden är STOR. Vi mötte även Elisabeth och Kerstin.

Mamma och Samina njuter....

Karin: Vi tänkte på dig här ; )

En av alla "gator" med tyger

Efter några timmar blev vi hungriga. Satte oss i ett litet hak och beställde varsin soppa, i det 34+ Beijing.

Här river han degen = nudlar

Visst ser det gott ut?
Nu var jag redo att åka hem. Kände mig pigg men ville inte anstränga min kropp med mer shopping.
Men men hittade en affär på vägen innan hemfärd...mamma köpte en huvudkudde fylld med silkesdun till mig : )
Tack snälla mamma!
Samina och jag åkte hemåt, de andra till Pärlan....



Lördagskvällen avslutades med Skype- Malmö och Misteröd, Love you!


Klicka för mer information om detta ordspråk! Att sköta sig är att se till att man hinner med det roliga
Margaretha Krook

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att du är lite bättre. Och tygmarknaden är alltid rolig. Har haft förmånen att besöka den några gånger med mina "Beijingdamer". En del tyger blev det! Passade på att i Beijing sy upp kläder. Jag kan ju inte själv knappt trä i en nål....
    Krya på dig!
    Vi har frusit i ett 12 gradigt Stockholm och tittat på maraton.
    Roligt med ack så kallt1
    Kramar från både mig och Bosse.
    Många hälsningar också till Britta!

    SvaraRadera
  2. Det var nog tur att du inte tog med mig dit.......hade nog handlat en hel del tyger, hi, hi. Fast jag köpte ett par gardinlängder på Göken för 39,90 förra veckan, det blev skit snyggt - röda blommor på tyget.
    Tack för samtalet tidigare idag. Gott att se och höra dig och att du mår bättre.
    Ser attt mamma fått en röd vacker solbränna, här regnar och blåser det :((((, bara 10 grader ute.
    Simon och Felicia vill tälta men de får allt vänta tills det har slutat regna iallafall.

    Tusen kramar från mig o barnen

    SvaraRadera
  3. Härligt att se att du är piggare Anna!!
    Tänkte på Beijing och grandmas idag när jag och en vännina var på Food story här i Oslo och åt american panncakes med blåbär till brunch! =) Gott!!
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera