lördag 7 maj 2011

Lördag, igen!

Fredagens AW blev en em/kväll hemma hos en kollega. Jag har fina och snälla kollegor, trivs bra i deras sällskap och det gäller att nu passa på att träffas för 4 av dem på fotot, flyttar från Beijing till nästa läsår : (

Kyckling, lamm, svamp, lök, tomater, potatisgratäng, raita -just för me- thank you Samina och en massa annat gott....

Härligt med vänner, god mat och dryck
I dag är det lördag. Vakna vid 7 men tacksam att efter toalettbesök somna om och vakna 10 : )
Efter en lugn fm med data, kaffe och frukost så börja jag bli illamående....ont i kroppen och fick kramp i vaderna ????
La mig och somna.....vakna och fick en varm smörgås och lite grönsallad av min goa mamma.....gick och la mig i sängen igen...på väg att bli sjuk?
Nu är klockan strax 5 pm.

Nu är klockan 5.25 pm och jag skypat med Hörlyk´s i Malmö....allrakärastebrorsdottern kan skriva
A N N A, snacka om att det känns gott i mitt hjärta : )

Oj, nu mår jag ju nästan bra hihihihi
Mamma är ute och cyklar. Hon skulle ringa på hemvägen för att ev köpa hem mat från 4 krs och jag börjar nu bli hungrig...

Både i Beijing och Hongkong finns det flera som använder/tar hand om sina hundar som ett "barn". "Hundvagnar" och kläder har jag sett tidigare men nu finns det då även skor att handla till sitt "barn".


Hur ser er lördag ut?

2 kommentarer:

  1. Det var så mysigt att prata med dig! Saknar dig!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Även jag fick en pratstund med dig idag, kul. Kändes nästan som att jag satt tillsammans med dig o mammma i din lägenhet.

    Jag har rensat mina gångplattor idag. Tyvärr slarvade jag med att inte använda handskar så nu har jag 4 blåsor i händerna. Jag har även fixat klädkammaren och ställt om värmeventilationen, så nu är värmeväxlaren avstäng och cirkulationenshastigheten sänkt (skönt att slippa suset som hörs så tydligt på kvällen när jag ska sova).

    Jag har ätit middag med mina trevliga grannar. Dom tyckte inte att jag skulle äta ensam så dom delade med sig av sin grill mat. Jag hade lite vin att bjuda tillbaks på så kvällen blev riktigt trevlig.

    Kollar nu Milan - Roma på TV, hm verkar bli mållöst.

    Kramisar

    SvaraRadera