söndag 8 maj 2011

Mors dag i Kina!

Vi bestämde att åka till "Pärlan". På väg till korsningen, där Iris skulle möta oss, mötte vi Åsa och hennes 2 kompisar, de är här nu som turister. Åsa, som arbetade tidigare på svenska skolan. De skulle också till marknaden så vi bestämde att mötas upp senare för lunch.



Mamma, Iris och jag mötte upp Mia, Alice och Samina.....jackor, väskor, klockor...LUNCH, Brown door.
Hanna, en "förälder till barn jag haft på SSB", nu på kort vistelse i Beijing, hängde med oss, så himla roligt att träffa henne igen, jag har varit lärare för 2 av hennes barn....vi blev ett stort gäng, köpte 13 ? rätter + dryck...betalade 36 rmb/person, ok va´?


När vi gick ut så regnade det. Skönt, vi behöver regn i denna stad. Då det är mors dag i Kina, ville jag handla något till min mor. Vi gick tillbaka till Mulberry affären....och mamma köpte sin väska hon tidigare tittat på. Hmmm, hon köpte den själv, så jag får göra något annat åt mamma. Kanske bjuda på middag på Purple i kväll?

Heja Sävehof och Zlatan!

CCTV news : )
Bjuder mamma på världens goaste Thai-mat, Purple Haize

5 kommentarer:

  1. Är det Hanna zetterqvist du träffade? Vi har precis haft gäster här i Moskva som känner henne. De sa att hon var i Moskva nu. Roligt!!! Är det inte mors dag nästa söndag? Kram Karolina

    SvaraRadera
  2. Menade att hon var i Beijing. =)

    SvaraRadera
  3. Tack Anna för Morsdagen i Kina! Kan tänka mig att fira den fler ggr här!
    mamma Britta

    SvaraRadera
  4. Hej!Blev det inga nya glasögon???Ni måste ju hjälpa mina "bästisar"
    Ser iallafall ut som om ni haft det trevligt i helgen.
    Vi själv har haft fotbollsmatcher och Jasper är en grym Målvakt.Jag vill väl helst att han spelar ue men pga hans astmaoch att man nyligen hittat ett hjärtfel på honom är det nog bäst så för tillfället.Ge Samina en kram från honom är du snäll.Ha det Gött!Kram från Skåne

    SvaraRadera
  5. Så trevligt det låter! Kanske får mor Britta fira två "mors dag". Här i Sverige infaller den senare i maj, den 29onde.
    Men i Finland var det också i går!
    Njuter av värmen här hemma och konstaterar att Sverige är bra det också.
    Kramar

    SvaraRadera