måndag 2 maj 2011

Tao Fung Shan!

Hämtades klockan 10.15 av Lennart och Lis Hamark. Lennart arbetar som präst här....och jag har lärt känna honom via hans besök på svenska skolan i Beijing.
Så himla kul att de tog "hand om oss", denna dag. De hade bil och vi körde först mot Sha Tin.
Dagens höjdare, det vi planerat, var Tao Fung Shan.
Här, på detta berg, flyttade jag som 10 månaders baby, tillsammans med mamma, pappa och storasyster Kristina.
För 4 år sedan var jag här i HK och besökte TFS. Den dåvarande prästen Maria, tog hand om mig och visade mig runt. Att nu få komma tillbaka till platsen tillsammans med mamma var mycket spännande.
Här är mamma utanför vårt boende 1970 : )

http://en.wikipedia.org/wiki/Tao_Fung_Shan

Vi sitter i den gamla kryptan, från 30-talet.

Här står vi framför kyrkan
http://www.tfssu.org/

12 m högt cement kors....
Efter detta besök åkte vi till Sai Kung. Ett fiskesamhälle/stad...middag och promenad....bil vidare på breda fina vägar....
Kaffe och kaka hemma hos Hamark, som bor i Ma On Shan.
Mycket trevlig, rolig och intressant dag.
Mamma och jag tog tunnelbana till Mong Kok. "Gatu-marknader bl a Lady street....köpte endast en kylskåpsmagnet för 6 pengar....men roligt att gå där och känna "marknadspulsen".

Dagtid bilväg, kvällstid marknad
Kvällsmat blev lite Sushi : )
Vid utgången av restaurangen stod det en buss när vi gick ut från restaurangen. Vi hoppade på bussen då det stod ngt med ferry på den hahaha, ja ganska snabbt kom vi på att den svängde för många gånger åt vänster för att åka till den färjan vi ville....Hoppa av tog ny buss...snart hemma i vårt kvarter.

Nu är klockan strax 01.00....dags att sova, ny dag och nya äventyr i morgon : )

kram och godnatt

2 kommentarer:

  1. Jag hade SÅÅÅÅÅÅ gärna velat vara där med er. Minns när jag var där 1997 och återupplevde mina första barndomsminnen - häftigt. Filmade ni något?
    Kram till er båda

    SvaraRadera
  2. Så jätteroligt att komma tillbaka där du bott en gång och nu tillsammans med mamma. Fantastiskt!
    Förstår att ni hade en härlig dag i HK.
    Spännande att få följa era äventyr.
    Kramar

    SvaraRadera