lördag 21 maj 2011

S J U K : (

I dag är jag sjuk....
Kände redan igår att jag hade något i kroppen....
38.7 C, ont i hals, huvud, vader och blåsor i munnen och en stor blåsa på överläppen....oj,oj,oj vad synd det är om mig idag...
Nu i kväll känns det lite bättre, kanske pga jag sovit under dagen, ätit värktabletter och precis nyss fått en tallrik champion soppa av min goaste mor.

Göteborgsvarvet idag...någon av er som läser detta som springer (läs; sprang) tro?

"Ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer folkvettet av sig själv."
Astrid Lindgren

6 kommentarer:

  1. Finaste Anna! Krya på dig och bli frisk snart!
    Kramar och hälsningar till mamsen också.
    Ditte

    SvaraRadera
  2. För några år sedan (före OS) var jag ca 10 dagar i Beijing. Luften bestod av "grågul smogg", ett ständigt dis låg över stan. Varje kväll kändes min hals som en "skurbräde", ibland sved det. Jag somnade med "hosta och snuva" för att vakna pigg nästa morgon. Men efter varje en dags slut började det hela om igen. Är luften i Beijing bättre nu? Eller har du drabbats av "gula sjukan"? Hur som helst: krya på dig. Kul att läsa en blogg från Kina...

    SvaraRadera
  3. Usch så tråkigt Anna, men det kanske var bra att något bröt ut.. Du har ju gått länge och känt dig hängig nu!
    Sprang INTE varvet men har precis kommit hem från ett zumbapass där svetten rann!! :-)
    Såg din kommentar på min blogg.. Inte varje dag jag är uppe och ute så tidigt nä.. ;-) Nu finns det fler uppdateringar där!

    Krya på dig!!
    Kramkram

    SvaraRadera
  4. krya på dig goa syster.
    Har inte gjort många knopp denna helgen, utan bara varit. Skämde bort mig själv med att ligga och lata mig i soffan.

    Sköt om dig

    Tusen kramar

    SvaraRadera
  5. Nej men fy stackare Anna, jag tycker så synd om dig!!!

    Hoppas att du repar dig inom kort så du kan komma och vara frisk på vårt bröllop.

    Vi har fixat boende åt er där festen kommer vara för dig, Susu och Mårten några fler kompisar sover där, ett gott gäng helt enkelt.

    Kramar /Monika

    SvaraRadera
  6. Usch då trist det där låter. Hoppas verkligen att du slipper ha det så länge och att du får vara med på avslutningen.

    En kursare pratade om just munsår för ett par veckor sen. Vi satt på en uteservering och han pekade på alla kineser som gick med munsår.
    Hans teori var att här delar alla på samma fat vid måltider. Han var övertygad om att smittan spreds så. Jag har ingen aning men kanske nåt att undvika nu tills du är frisk åtminstone.

    Krya dig!

    SvaraRadera