söndag 29 maj 2011

Mors dag, igen : )

Vakna med huvudvärk, blää...bättre efter kaffe, yougurt och dusch. Mamma och jag cyklade till ambassaden och var med på sommargudstjänsten som Lennart Hamark höll i. Mycket folk, fin sång och fin gudstjänst. Lennart är en duktig berättare. I dag handlade det om skapelsen- vår natur.
Vi sjung bl a Evert Taube, Änglamark : )

Lunch på 4 krs, hem och la oss och vila. Jag somna....

På eftermiddagen gick vi till skräddare. Tog med oss tyg som vi köpte igår. "Trekvartsbyxor", 80 rmb, linne-toppar 70 kr, tunika 100 rmb. Färdigt på fredag.

Det är tydligen mors dag i Sverige. Detta firade vi med att gå till Hatsune, Japansk restaurang, i The Village.



Efter god mat gick vi ner till supermarket, som ligger på källarplan i The Village. Köpte yougurt, kaffe, juice och toalettpapper.
Mamma hitta en klubba, som hon inte köpte : )
"Kalla den änglamarken eller himlajorden om du vill
Jorden vi ärvde och lunden den gröna
Vildrosor och blåsippor och linblommor och kamomill
Låt dem få leva, de är ju så sköna"
Evert Taube


PS. Känner mig trött och hängig nu i kväll. Tog tempen, feber igen : (
Stannar hemma från arbete i morgon, på tisdag har jag återbesök till läkare  


1 kommentar:

  1. Trist att du ännu inte är fris Anna. Men skönt att du stannar hemma och kurerar dig.
    Mysigt med Hatsune!
    Tänker på dig!
    Kramar och hälsningar från Bosse och mig

    SvaraRadera