lördag 14 maj 2011

Fredag den 13:e och lördag den 14:e maj!

I går var jag på min första opera föreställning, hmm eller inte, jag var ju på Peking-opera med pappa för några år sedan hihihihi

http://sv.wikipedia.org/wiki/National_Grand_Theatre

En fantastisk byggnad! 
I går var det alltså Tosca.....min kropp skrek: "Lägg dig ner och sov Anna!"
Jag satt i en trång stol och mina ögon vilade stundtals....det var vackert, en häftig scen, en stor orkester....

Lördag och vi var bjudna på lunch. Mamma och jag åkte med lokalbuss ca 26 km, tillsammans med kollegan och vännen Carrie. Airconbuss 5 rmb. 
Min kollega Anna X födde sin son för en månad sedan. Tradition i Kina att bjuda släkt, vänner och arbetskamrater på mat efter en månad....

Mia, Anna X, jag, Carrie och Isabelle
SSB fick ett rum att sitta i och jag tappade räkningen men över 20!!!! rätter dukades fram under de 2 timmar vi satt ner för lunchen.

Anna X m familj

Wang jia yu, heter pojken

5 kommentarer:

  1. Så kul att få se Annas lilla kille!! Skönt att de verkar ha det bra
    / Maria

    SvaraRadera
  2. åhh, det är ju lilla Anna. Vad roligt, hälsa så gott och gratta henne från Stefan och mig. Om hon nu minns oss, det är ju några år sedan.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Hoppas du kan hälsa till Anna från mig! Och, vilken söt liten gosse! Bedårande!
    Anna, opera kanske inte riktigt är din grej just nu.....
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Vad roligt och spännande att få komma på en "nyfödds-fest" ! Och så söt och glad "lilla Anna" ser ut och vilken fin liten pojke.
    Antar att du nu har intensiva veckor innan sommarledigheten. Vi åker imorgon till Frankrike på en cykelresa. Spännande!
    Många Eskilstuna-hälsningar

    SvaraRadera
  5. Åh, vad kul att få se Anna och hennes lilla kille. Hälsa henne så mycket från mig.
    /Marie

    SvaraRadera