onsdag 18 maj 2011

17:e maj, Hipp Hipp...

...HURRA!
I går var det Norges nationaldag!
Detta firade vi lite på svenska skolan. Vi har barn och elever som är från Norge.....
De minsta barnen på förskolan hade var sin blomma med röd,blå,vit band att vifta med. Det gicks en kortare parad, flaggan hissades, det sjöngs nationalsång och efter detta bjöd de norska familjerna på kaka : )

Röd nejlika m "norska" band

Skolans entre´
Gårdagens eftermiddag hade jag 2 bokade utvecklingssamtal. Hem, snabbdusch- här är varmt nu- och taxi till Lido. Hembjuden till en fd kollega på SSB. Elisabeth och hennes man hade ordnat en spelkväll. Faktum är att det är tredje gången på 3? år som jag är med på denna spelkväll. Hemmalagad lasagne först, därefter När och Fjärran.

Våra ansikten blev så konstiga, så jag klippte bort dem ; )
Vi var 7 st runt bordet.
Nu är det onsdag och för första gången denna vår,  har vi på aircon i lägenheten. Har kollegor som använt aircon några veckor men min lägenhet, i norrläge har hållit sig på bra temperatur.
Middagen i kväll var på "gula duken" också känd som "hoppande fisken". Åsa, en fd kollega från SSB är här i Beijing på semester. I morgon åker hon tillbaka till Oslo...
http://asapersson.blogg.se

Vi var 4 personer, beställde dryck och 5 rätter, Gissa vad det kosta?
99 rmb , ungefär samma i svenska

2 kommentarer:

  1. Vad roligt med en spelkväll! Jag har också varit med några år och minns att det blivit många skratt.
    Förra året vann Lena och jag, men det är ju själva "grejen" som är så rolig, inte om man vinner eller ej.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja vi fick några härliga kvällar trots att du kände dig lite hängig på lördagarna.
    Denna gången vann mitt lag!! IGEN... tredje gången jag är med, tredje vinsten!!
    (Förra året var jag inte med då Ditte och Lena vann..)

    Ha det gott så kanske vi ses i sommar!
    Kramkram

    SvaraRadera