torsdag 26 maj 2011

Torsdag = ayi dag!

I dag är det "min" städ-dag. Det innebär att en dam kommer och städar min lägenhet i 3 h. Jag njuter av det och är så tacksam att varje torsdag komma hem och det är städat.
I dag var det bara det att jag var ju hemma när ayi kom. Hon är en riktigt visp, springer runt, plockar och städar. Jag gick ut på en liten morgonpromenad. En kopp kaffe och omelett hos franskan. En promenad till banken för att betala 3 månaders hyra. Mötte ayi vid dörren hemma, så rent igen, hon är kanonbra : )

Jag har fortfarande feber kvar i kroppen. Inte hög men runt 38. Blir trött och inte är det gott med mat. Jag som älskar mat. Kanske det även beror på att jag fortfarande inte kan tugga utan att det gör ont i tänderna och tandköttet. Dock känns det lite lite bättre än igår.

Visst ser jag friskare ut?!


Har nu precis sett en konstig film, Black Swan. Hmmm, inte min typ av film....

http://www.dn.se/kultur-noje/filmrecensioner/black-swan

Fast jag fick mig ett litet skratt när jag tänker tillbaka då jag tillsammans med några vänner var och såg just Svansjön, här i Beijing : )

Det blixtrar i Beijing just nu. Det är inte vanligt att ha åskväder här vid denna tiden om året. Hoppas det kommer regn också, här är ju torrt.

Mamma arbetar sent idag. SSB har sin årliga sommarfest i em, som jag missar : (
Känns tråkigt för jag tycker det är kul med fest på skolan och att få träffa barn, elever och föräldrar på annat vis.


Klicka för mer information om detta ordspråk! Arbeta, och du blir stark, sitt stilla, och du kommer att stinka.
Arabiskt ordspråk


Dags för mig att ta en dusch....

3 kommentarer:

  1. Tänker mycket på dig och hoppas att du snart blir pigg igen. Men stanna hemma och vila tills du är helt återställd.
    Kart att det är jättetrist att du missar sommarfesten. Men det kommer fler!
    visst är det skönt med ayi! Min är för närvarande på Åland och klipper gräs...
    Många kramar
    Bosse hälsar!

    SvaraRadera
  2. Ja lite bättre ser det ut i ansiktet! Tråkigt med sommarfesten!
    Jag tittade på "Black swan" på flyget hem för en vecka sen.. Ja lite konstig, men jag visste sedan innan att den var lite "psyk-konstigt". Lite bra var den nog ändå när jag har tänkt efteråt! Att sänka kraven på sig själv är nåt jag borde göra ibland och släppa kontrollen...

    Jag drog också på smilbanden när jag tänker på hur ni som var på svansjön dansade och visade oss som inte var med!! (på Bettan och Rolands julklappsbytardag) Jag har bildbevis!! Haha!

    God bedring!!
    Klem fra Oslo

    SvaraRadera
  3. Stackars Anna, hoppas det blir bättre dag för dag. Du ser lite friskare ut i dag än i går. Förstår att du måste få mycket empati från alla dina vänner!
    I morgon skall vi ta han om ditt gudbarn nör föräldrarna är på rymmen och på söndag kommer det spekulanter på huset, Spännande! Krya på dig

    SvaraRadera