fredag 22 april 2011

Världens bästa mamma?

Nihao!
Varför har jag ett frågetecken bakom min rubrik?

Jag vill först skriva att:
Jag har arbetat på svenska skolan under 4 långfredagar....alla dessa gångerna har jag gett pikar och ifrågasatt mina rektorer, hur kan vi ha skolan öppet på långfredagen?
Detta år har svenska skolan stängt under långfredagen ( pga inarbetad dag- Luciafirande en söndag).
Vad gör då jag, detta min 5:e långfredag på SSB?
Jo, jag åker till skolan och jobbar : )
E´man dum, eller?

Nu till rubriken....min mamma bor och arbetar med mig. Vad gör hon på sin lediga dag? Jo, hon följer med mig till skolan...jag har VÄRLDENS BÄSTA MAMMA : )

Nu är klockan 20.48 och jag ligger gott i min soffa. Så nöjd med dagens arbete och så tacksam att ha mamma här hos mig. Hon stöttar mig och ger mig kraft!
Tack bästa mamma!

..................................................

Här hade jag tänkt lägga in en finfin bild på mamma. En bild från kvällens middag, som jag bjöd på, 18.50 rmb inkl öl : )
Ville slå på stort när mamma hjälpt mig så bra idag hihihi

Så hur ser er långfredag ut?

Take Care!
ps, någon som vet varför inte blogspot längre vill ladda ner foto? jag försökte i typ 36 min, för ett foto!!!

2 kommentarer:

  1. Vad skönt för er att få vara lediga! Bra med inarbetad tid!
    Visst har du världens bästa mamma!!!
    Många kramar och Glad Påsk från oss båda.
    PS Kommer att sakna vår påskaftonsmiddag i morgon. Det har ju varit lite av tradition att äta den hos oss.

    SvaraRadera
  2. men åH Anna.. ja ja brukar väl vara så att när man får som man vill så kan det kvitta ..*haha*
    har förståt att du och din mamma har dt mysigt, har systrarna åkt?

    vi hörs
    Kram
    Emma och Glad Påsk

    SvaraRadera