tisdag 26 april 2011

Jönköpings John Bauer Brass


John Bauer Brass, har i kväll spelat i Radison Blu, Beijing.
De hade en gratis konsert och jag är så glad att jag bokade biljett dit. Så bra! Så duktiga musiker!
De startade häftigt, fortsatte likabra, avslutade med en version av Carmen-  "istället för 3 h ska ni få en 9 minuters sammanfattning", sa de innan stycket spelades. De agerade på scen och ja, jag blir så glad av musik.
Publiken klappa in dem och 4 av killarna spelade Händels Halleluja medan tromponisten trodde de bestämt att spela
 O´when the saints som extra nummer : )

www.smot.nu/ensembler/ensembelindex.lasso?-Token.Grupper%20=873

Jag var hemma ca 17.15. Vi tog cyklarna till 4 krs, åt mat och vidare ca 2 km norr till Radison. Hämtade ut våra biljetter och tog en kopp kaffe medan vi väntade på Mia och Alice. 

Nu har klockan passerat 21.....Vi är lite trötta. Jag är lite "seg i huvudet". Förkylning på gång? hmmm vill inte bli sjuk nu, åker ju på fredag.....

"Thank you for the music"



1 kommentar:

  1. Vad mysigt med en musikupplevelse en alldeles vanlig vardag.
    Ha de´!
    Kramar

    SvaraRadera