lördag 16 april 2011

internet : (

Vet inte vad som händer men i en 4 veckors-period har mitt internet slutat att fungera ca 1gång/veckan : (
Jag har haft samma nätverk, eller vad det nu heter, sedan november månad. Jag ringer till företaget och beskriver mitt problem och en ung pojke kommer och fixar mitt problem ( "Jag ringer min vän", som ringer och beskriver mitt problem till nätföretaget, så svårt att göra det själv då min kinesiska efter dessa år fortfarande är begränsad hihihi )

Första gången killen kom var han klar efter 12 sekunder. Andra gången var han tvungen att gå ut ur lägenheten, tillbaka efter 2 minuter, allt fungerade....tredje gången, ut igen...tillbaka efter 8 min, fungerade...fjärde gången var igår kväll, han kom-gick ut i 18 minuter-såg bekymmersam ut, greja med datorn....efter 1 timma bad han om att få komma tillbaka i morgon, som idag....I dag kom han med en annan ung pojke...de greja- gick ut, kom tillbaka, gick ut igen, tillbaka...så fungerade mammas dator jippie!! men inte min : (
Det står att den har kontakt med internet men det vill säg inte....strax efter 1 timma, så jublar han och jag hihihi
Så nu får vi se hur länge internet vill fungera denna gången : )

Tomt i tillvaron efter förra veckas höjdare med mina kära systrar på
besök : )
Dock har jag nu min underbara bästa mamma här : )

Vi har gjort vår första arbetsvecka ihop på "Blå Trollen". Det fungerar kanon bra. Mamma är så duktig på att göra som jag säger hihihihi
Nej, lite skämt men ni som känner henne vet ju att hon tycker om barn och engagerar sig i det hon tar på sig. Barnen har "godkänt" henne och så även jag....

I går var det fredag och vi blev 4 kollegor som tog en after work tillsammans.
Stället heter "Nearby the tree", kolla vad som finns mitt i bordet ; )


Strax ska vi ut för att äta lunch sedan börjar mina förberedelser för kvällens "40-års barbie-fest". Det är tre kvinnor som fyller 40 år som fixat fest, ska bli kul att gå. Frågan är bara om jag ska ha den lila peruken eller ej ?

5 kommentarer:

  1. Klart du ska ha peruk på dig. Fast en blond hade varit roligare... och så får du hitta ett tajt klänningsfodral. Glöm inte att visa här på bloggen sen hur fin du blev. ha det så skoj! kram kram

    SvaraRadera
  2. Så kul och spännande att ha sin mamma som arbetskamrat! Det låter som ni har det härligt, förutom strul med internet.
    Ha en roligt kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att intenet är i gång igen.
    Oh, jag hade också gärna varit med på aw på Nearby the Tree. Ser jättemysigt ut!
    Förstår att du var lycklig över att ha systrarna i Beijing hos dig. Och nu har du jobbat en vecka med mamma Britta. Härligt! Förstår att du är mer än nöjd. Hälsa så mycket från oss!
    Hoppas festen blir rolig! Kanske kommer någon bild på dig så småningom?
    Kramar
    Bosse hälsar till både dig och mamma.

    SvaraRadera
  4. Klart att Britta blir accepterad av barnen, hon är ju världens bästa farmor.

    SvaraRadera
  5. AW med mamsen? De e inte alla som gör det!!! Se det som en ynnest. Jag hade gärna suttit där med er. Minns föregående vecka med värme i hjärtat.
    Kram på er.
    Hoppas du har en rolig barbie kväll, vill se foton

    SvaraRadera