söndag 17 april 2011

Barbie-fest : )

Så himla kul!
De flesta på festen hade "klätt ut sig" och det var ca 100 ? gäster. Flera av gästerna känner jag via mitt arbete. När man kom till festlokalen fick man dra en lapp = bordsplacering. Jag fick Jennifer Aniston och skulle sitta vid The Divorce table....
Fick Brad Pitt som bordskavaljer och på andra sidan satt Tom Cruise, så jag hade en bra start på festen ; )
Det bjöds på indisk mat- buffe, hur många rätter som helst, dryck och härlig 80-talsmusik.

Samina och jag redo för fest

Känner ni igen dem?
 I dag ringde väckarklockan för att hinna till svenska ambassaden kl 10.30.
"Vandringsgudstjänst i Påskens berättelser"
Prästen Lennart Hamark, från Hongkong, höll i gudstjänsten. Jag har träffat honom vid flera tillfällen och tycker han är en mycket intressant och bra präst.

Mamma i Yuyuantan Park
 Mamma och jag tog tunnelbana västerut. Det blir mörkt och tror minsann det är sandstorm i luften...kraftiga vindar kommer och går...Vi går in i "körsbärsträd-parken". Vandrar runt en stund innan vi snabbt beslutar att ta taxi hem. Ni ser knappt tv-tornet i bakgrunden pga sandstormen.

Middag på gula duken/hoppande fisken.

Vackra tulpaner

Skype med Malmö : )

Ingen Misteröd : (

Ingen Kungsviken : (

Nu är det läggdags!

Sovgott!

3 kommentarer:

  1. Så roligt det såg ut från festen! Så fin du var!
    Och visst kände jag igen "damerna i rosa".
    Trist med sandstorm när man vill se körsbärsträd.
    Kramar till dig och mamma Britta från oss båda.

    SvaraRadera
  2. Härligt att få se lite bilder från den omtalade barbiefesten.jag tror att ni hade superkul med de tre fantastiska värdinnorna.

    SvaraRadera
  3. Tyvärr, vi har varit ute hela dan. Bytt däck på bilen o bekantat oss med fler grannar. Underbart försommar väder idag.
    Var i Kungsviken en sväng igår och såg den första filmen från Kina, tar dom andra till påsk.
    Har tulpanerna redan slagit ut? förra veckan var de ju bara små, små knoppar. Vackert det blev trots att de står i rader.
    Skönt med kort vecka nästa vecka, ända bryderiet är planering för påskmaten, hi, hi.

    kramar i tusen
    Kristina

    SvaraRadera