lördag 9 april 2011

Mammas och min "hemlighet" : )

Jippie, det blev en överraskning!
Mamma och jag har i några få veckor vetat om att hon kommer till Beijing pga ett jobb.
Vi ville försöka ha det som en hemlighet för Karin och Kristina.....men då människor i Beijing vet att mamma kommer hit så har jag hela veckan hoppats att vi inte ska stöta på någon som avslöjar vår hemlighet. Redan första em satt vi på ett utomhusfik och ett föräldrapar kom förbi och satte sig med oss.....fattar ni att jag bara satt och hoppades att de inte skulle säga något om: "och er mamma ska komma och jobba på Trollen".
Så tacksam att de inte tog upp det : )

Så i morse "gick jag för att köpa vatten och cola". Mötte upp mamma som kom i en taxi....Åkte upp till lägenheten...jag satte på videokameran, det knacka på dörren- bad Kristina att öppna....och där kom mamma in !!!!

Jag älskar dig mamma!


Nu sover mamma, hoppas jag...vi andra ser färdigt en film vi börja se i natt "Burlesque" m bl a Cher och Christina Aquilera.
Om 2 timmar kommer vår chaufför....vi ska åka till Gula Blomman för övernattning vid kinesiska muren : )
Hur ser er lördag ut?

5 kommentarer:

  1. Fantastiskt roligt överaskning Anna. Kul att den gick att genomföra. Hoppas nu att din mamma trivs hos trollen. Många kramar från ett snöstormigt Moskva (Snälla, ge oss vår någon gång...)

    SvaraRadera
  2. Oj vilken överraskning! Och härligt för dig att få ha mamma hos dig en tid! Hur länge ska hon jobba hos er? Mysigt!!

    Jag har börjat min lördag med att plocka undan vinterkläder och kolla igenom sommarkläderna! Idag har vi underbart vårväder i Oslo med 13-14 grader ute!
    Ha det bra på gula blomman!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad kul att det verkligen blev av med jobb på Trollen för din mamma.
    Mysigt både för er och barnen.

    Nej, inget klart med Tyskland ännu, men vi tror fortfarande att vi flyttar i sommar.
    Kram/ Marie

    SvaraRadera
  4. Så jätteroligt Anna! Det förblev alltså en överraskning hela tiden.
    Hoppas ni får det underbart på Gula Blomman. Minns den våren vi var där.....
    Hälsa alla de dina från oss båda.
    Kramar
    Ditte

    SvaraRadera
  5. Gunnel och Sören10 april 2011 kl. 01:42

    Hejja Britta! Det var tufft! Hur länge skall detta pågå? Svimmade systrarna? Hälsningar Gunnel och Sören

    SvaraRadera