tisdag 26 april 2011

Härlig frisk väder!

Ja, påskdagen bjöd på en härlig frisk luft med värme i luften. Vi tog, tillsammans med kollegan och vännen Iris en promenad norr om mitt....Fotade folklivet, byggnader och alla vackra blomsterarrangemang.

In i Carrefour, franskt ica/maxi....typ.....Vi behöver en ny kaffebryggare, sorry Ditte och Bosse men er bryggare är trasig, ja inte själva bryggaren utan kannan den sprack.
Affären hade 39 st olika sorters riskokare, 27 st olika vattenkokare, 1 st kaffebryggare- som inte fanns på lagret....så vi kör vidare ett tag med snabbkaffe- som är ok : )

Istället köpte jag en cykel till mamma. Jag vet ju att hon älskar att cykla. Jag har en cykel som jag ärvt av en fd kollega, nu kan mamma och jag cykla tillsammans....ja, cykeln var inte jättedyr.... betalade 404 rmb inkl cykelkorg.

---------------------------------------------------------------------------------------

bläääää
jag blir faktiskt lite ledsen...vill ju visa foton, det är ju min grej- att ta foton av min tillvaro och visa på min blogg, men den vill inte??? jobbat för att överföra nu i 37 minuter??? jag avbryter, vill lägga mig...skit inte kul att ha blogg om jag inte får visa foton : (
Usch nu är jag trött....sur....och nu "hoppar min tunnel ur" : (
Det betyder att jag får logga in igen och det tog en massa minuter- varför hoppar tunneln ur? Varför tar det så långt tid att logga in?

Hade iallafall ett foto med mig och cykeln i affären, bland frukt, ris och konserver.....

Godnatt

Godmorgon...jag kunde inte logga in i min tunnel igår kväll : (
Nu gick det dock bra. Det är tisdag morgon, frukost + data
Ha en bra dag/natt! Where ever you are!

3 kommentarer:

  1. Hoppas du får ordning på internet så att du kan visa dina fina bilder.
    Vad roligt att ni nu kan cykla tillsammans. Saknar verkligen cyklandet i Beijing, men det går bra här i stan också.
    blir nog bra med ny kaffebryggare! Kannan var en aning för liten och en bryggare kan inte hålla i evigheter.
    Kramar, hälsningar och tankar till dig och Britta!

    SvaraRadera
  2. Då misstänker jag att du hittade min gamla cykel i Tessans förråd. Hörde aldrig hur det gick sen efter att jag mailade fotot på den.

    Hoppas du får ordning på tunneln. Ses snart!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Misströsta inte, du är duktigare än mig eftersom du skriver något iallafall. Jag har försökt att få min blogg att fungera som din ang bilderna men det är så jobbigt......Kanske ska jag lägga in korten 1 och 1????
    Du får inte bli sjuk nu Anna när ni ska på en liten semestertripp.
    Krama mamma så gott från mig och barnen

    Tusen kramar
    Kristina

    SvaraRadera