tisdag 5 april 2011

Tiden går så fort...

Skönt med ledighet, roligt med besök : )

I går hann vi med en hel del "turistande".
Konfucius templet, Wangfujing, Pärlmarknaden och Hou Hai.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Konfucius



Konfucius (孔夫子; 551-479 f Kr) kinesisk filosof och konfucianismens grundare.
  • Gör inte mot andra vad du inte vill att de skall göra mot dig.
  • Bättre tända ett ljus än att förbanna mörkret.
  • I natt smidde jag tusen planer, men i morse gjorde jag som vanligt.


Bara tvungen att ta ett foto

Mitt favoritkök, efter mammas ; ) 4 krs
I dag började vi med en promenad genom ett närliggande Hutong område. Vi gick sakta vidare mot tunnelbanan som tog oss till Qianmen. Ett varv runt Himmelska fridens torg. Vidare söder om torget....massor av folk. En anledning till att det är så mycket folk ute på gatorna just nu är:

http://en.wikipedia.org/wiki/Qingming_Festival

Mycket stolt fågel-ägare


Himmelska fridens torg
Kvällens middag intogs på Indian Kitchen, gott som vanligt!


Godnatt, where ever you are!

1 kommentar:

  1. Åh, Anna! Förstår att ni tillsammans njuter av all tid tillsammans. Härligt!
    Saknar Beijing, men jag har det också jättebra i Stockholm också.
    Kramar från Bosse och mig.

    SvaraRadera