måndag 6 juni 2011

Sveriges Nationaldag!

Hur firar ni Sveriges Nationaldag?

Vi firar med lunch på Alameda. Lunchen där brukar kosta 68 rmb, inkl förrätt och varmrätt. Hmmm idag när vi satte oss såg vi att det kostade 158 rmb/person aj, aj, aj...vad göra?! Gå ut och äta någon annanstans? Nej, vi satt bra och vi vet att maten kommer att smaka bra...

Iris, Elisabeth, Roland, mamma och jag.
Efter den goda lunchen åkte mamma och jag till Decathlon. En "sport och fritids" affär. Kläder till mina syskonbarn och lite kläder till mig. Tyvärr är deras XL för små för mig....Decathlon kommer från Frankrike och visst är storlekarna där mycket mindre än XL hemma ; )

Hem och vila, både mamma och jag går på halvfart.....Skypa med Kungsviken och Malmö, härligt. Jag blir så glad och tacksam av att se och höra min familj i Sverige.

Kvällen avslutades  med mat på Osolemio och en sväng in i Yashow. Mamma åker hem om en vecka och inte har vi shoppat direkt under de veckor hon varit här....


Klicka för mer information om detta ordspråk! Somliga saker är bättre i Sverige än i Danmark. Svenskarna har bättre grannar.
Victor Borge (1909-2000)

Hahahaha, visst är den bra? Länge sedan jag tänkte på Victor Borge men tror mig minnas något om han och Robert Wells spelande så himla häftigt på var sin flygel.

1 kommentar:

  1. Oj, att ni satt kvar.. Såå dyr lunch.. haha.. Det är bara att börja vänja sig Anna! Snart är du hemma i Sverige på semester! Att gå ut och äta tvårätters kostar mer än 158kr!! Framförallt om det är mat av samma kvalitet som på Alameda!!
    Här åt jag thaimat (en rätt) och en tsing tao!! För 209norska kronor!!

    Hade de höjt priset för det var sv.nationaldag.. ;-) Eller det kanske var drakbåtsfestival också...

    Se till att mamma shoppar ordentligt nu! Hon har väl sytt upp en kappa. Annars har ju jag en som passar henne perfekt!
    Hälsa så gott!
    Kram Åsa

    SvaraRadera