onsdag 15 juni 2011

Foto fungerar fortfarande inte : (

Jag vill skriva om dagens besök hos hårfrisören.
Klockan hade passerat 21.00 och jag var på hemväg. Kom då på att jag behöver klippa mig, i alla fall lite av luggen.
Jag gick in till en frisör som ligger nära mitt hem. "Ja, visst inga problem", sa de innan jag ens hunnit in i lokalen : )
De har priserna på engelska och kinesiska (mamma, de va´ här du tog skydd mot ös-regnet häromdagen)
"30 kr", sa jag på kinesiska hihihi inte så svårt, en ung pojke tog mig längre in i lokalen för hårtvätt, som innebar schampo och huvudmassage i 14 min liggandes i en stol, sköljning och nytt schampo och massage 8 min, sköljning och förflyttning till stol framför spegel.
Här kom en något äldre pojke och skulle klippa mig...på min fantastiska kinesiska läs; kroppspråk och svenska, förklarade jag mitt önskemål.....
Efter 20 min var han klar.
Om jag var nöjd?
Ja, varför inte....kanske lite kort i nacken men men det växer la ut !

Jag fick som avslutningsvis en ny schamponering och 1 minuts huvudmassage : )
Betalade mina 30 rmb och sa tack och hejdå, på kinesiska.

2 nätter till, sedan flyg hem för SOMMARLOV

GRATTIS Courteney Cox och MAGGAN!
Ni fyller visst år idag : )


Avslutar med en liten intressant historia:
- Hade faktiskt ingen aning om att allt var så dyrt tills jag glömde kreditkortet hemma och var tvungen att betala kontant!

3 kommentarer:

  1. Det blev "sommarfrisyr" antar jag...Ja som det haglade o störtregnade!!!
    Pa o jag haft fin dag m Felicia o Simon på deras skolavslutning.
    Och snart kommer du!!!!

    SvaraRadera
  2. Elisabeth i Åhus16 juni 2011 kl. 14:31

    Vilken lyx! Jag kan titta in på din blogg, haha! Sverige är fantastiskt! Grattis i efterskott! Önskar dig en underbar resa hem till den svenska sommaren med allt vad det innebär!
    Jag njuter i fulla drag av att vara hemma i Åhus. Härligt! I dag ska jag plantera krydväxter, sååå gott!
    Välkommen hem!
    Soliga Åhuskramizar från
    ELisabeth

    SvaraRadera
  3. Elisabeth i Åhus16 juni 2011 kl. 14:36

    Haha, jag kunde skicka min kommentar till dig, tjohoooo! Vad glad jag blir, haha! Hoppsan, kryddväxter stavas naturligtvis med 2 d:n!

    SvaraRadera