lördag 11 juni 2011

Skolavlutning

Klockan nio idag hade SSB sin skolavslutning. Känns alltid både roligt och sorgligt. Roligt, för att det snart väntar en härlig sommarledighet och det är festligt i luften, sorgligt för att flera personal och barn flyttar...



Trötta slitna lärare hihihi


Goa Isabelle och Mrs Hong
Mamma och jag nöjda och glada : )


Efter lite städning på skolan och en god lunch på närliggande restaurang, åkte vi hem. Jag var för trött för annan aktivitet än vila och nästan direkt somna i min säng. Då hör jag hur det åskar? Hmmm??? Anar att något är på gång...och öppnar mina ögon... Vilket väder!!!
Plötsligt kraftig vind, regn och HAGEL !!!!
Efter några minuter hade ovädret dragit förbi och jag såg blå himmel.



Kärleken är tålmodig och god. Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst.
Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont. Den finner inte glädje i orätten, men gläds med sanningen.
Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den.
Men nu består tro, hopp och kärlek, dessa tre och störst av dem är kärleken.

Pauli brev till korinterna i 1 Kor 13:4-7, 13

Vill här skriva och önska min kusin Hanna och hennes Jennie ett stort Grattis på er bröllopsdag : )
Tyvärr är det lite långt till Borås för mig idag, men hoppas vi kan ses i sommar.





1 kommentar:

  1. Tänkte särskilt på dig, SSB och Beijing idag, avslutningsdagen.
    Ett år sedan jag slutade..
    Oj, oj, oj! Men jag trivs med mitt pensionärsliv och lite gästspel som lärare ibland.
    Kramar till dig och Britta från Bosse och mig.

    SvaraRadera