onsdag 5 oktober 2011

Taipei!

Så är jag nu i Taipei, Taiwans huvudstad!
Allt fungerat så enkelt och bra, hittills. På stationen, där snabbtåget kom in till, fanns MRT, tunnelbanan.
Hittade "min" hållplats. Köpte biljett, ca 5 kr, efter 3 stationer byte, efter en station framme, gick 8-9 min, framme hos Mudan House, klicka här.

I går var Mikael ledig från studier och arbete. Vi satte oss på vespan och åkte några km norrut, till en fiskehamn.


En massa glada hårt arbetande fiskare.

Röd fisk, någon som vet vad den heter?

Vi åt den till lunch, god
Efter lunch åkte vi till Tuntex Sky Tower. 40 kr för att få åka upp till 85:e vån och se en fantastisk utsikt.
Ön jag var på i måndags ligger längst ut till vänster.








Dagens mellanmål


3 kommentarer:

  1. Hmm kunde inte skriva mer, bilderna hoppade runt : )
    Nu är det kvällen och jag strax släcka ner och sova.....

    SvaraRadera
  2. Vad spännande! Ser fram emot att få höra mer.
    Njut vidare!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Mamma vill gärna dela dina måltider med dig!
    Kram

    SvaraRadera