söndag 30 oktober 2011

7 h före nu...

Vintertid, jag ligger 7 h före Sverige.

Häromkvällen satt jag på Osolemio tillsammans med Marjo. Ett större sällskap satt vid bordet bredvid. En man reser sig och kommer fram till oss. Han hörde vi prata svenska.
Det visade sig att sällskapet är vänner som sjunger i en kör på fritiden. Marjo kunde inte men jag fick med mig Larry, att köpa biljett och gå på "An Evening of Broadway Melodies".
Så gårdagens kväll var det musikupplevelse på Peking University Centenary Hall som gällde.
16 män och 26 kvinnor i kören + flera stråkar, piano, trummor och en engagerad dirigent.

Söndag Kl. 8.55 : (
298 på skalan och ni ser utsikten = jag stannar inomhus idag.....
Köpte igår en dvd box. "Modern Family". Den gick/går tydligen i Sverige?
Lite jobb till förskolan, lite datatid, lite fotografi-sortering, lite dvd......

Hur ser er söndag ut?


Klicka för mer information om detta ordspråk! Musik ska byggas utav glädje, av glädje bygger man musik. Musik, det får ni ändå medge, gör glädjen ännu mera glädjerik.
                                                                   Lill Lindfors


PS. Den svenska mannen, som pratade med oss på Osolemio och fick mig att köpa biljett.....ja, världen är liten, han tillbringade sina somrar som barn på Orust, nära Kungsviken : )

4 kommentarer:

  1. Med ett öppet sinne kan de mest spännande saker ske.
    Stor kram till hotellvärdinnan!

    SvaraRadera
  2. Klockan är 17.19 - 425 på skalan : (
    Vad gör jag i Beijing?

    SvaraRadera
  3. Usch vad jag tycker synd om alla i Beijing som behöver stå ut med den dåliga luften. Kanske dags för dig att leta upp ett lite renare land att jobba i. Sköt om dig.
    Kram /Marie

    SvaraRadera
  4. Fick 1h längre sömn inatt o kan därför vara uppe lite längre ikväll hi,hi.
    Tråkigt med det dåliga vädret. Vad säger kinserna om detta??
    Höstlikt m dimma o regn i K-viken idag...men mycket trevligt m kusinerna från Borås som hälsade på oss i K-viken.
    Kram/mamma

    SvaraRadera