torsdag 30 augusti 2012

Torsdag....

Dålig luft i Beijing, igen....jag önskar verkligen att det kommande läsåret får bättre luft än förra.
Förutom detta, ingen aircon på förskolan, efter 20 min arbete igår var min skjorta blöt....Tur vi har skugga och vattenspridare utomhus + att biblioteket har fungerande aircon. I dag lite bättre med inomhus luften.


Under några dagar har det varit "trafikövervakning"....det innebär bl a att det vid de flesta, och det finns många, övergångställen, står vakter. Ofta har de en flagga och visselpipa. De vill se till att vi som går ska gå när det är grön gubbe.....Dessa "vakter" är ofta civilklädda, men igår, hemma på min gata, så står det 2 unga grabbar med ny stryckna lila skjortor och slips : )


Del av mitt hus fick fönster tvättade igår. Syns lite dåligt men killen sitter på en gunga/bräda och håller en lång kvast. Genom ett långt rep kan killen på marken dra så gungan rör sig framåt så fönsterputsarkillen når fram till fönstren.


Min kvällsmat `Seafood on Iron Plate´, så himla gott...

PS Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre. 

Källa: Okänd

4 kommentarer:

  1. Din kvällsmat ser alldeles underbar ut!!! Hoppas luften ordnar till sig, kram från Riyadh

    SvaraRadera
  2. Vad gott! Saknar dig och Beijing, men jag vill ha bra luft!
    Piffigt med övergångsvakternna. Kanske något för Stockholm att ta efter och sätta ungdomar i jobb. Ja, äldre också....

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Blev dina fönster oxå tvättade?? Då kanske bergen syns lite bättre f din lägenhet. Ha,ha..
    Hoppas luften inte blir för dålig denna termin....men AC? Så jobbigt i förskolan när den inte fungerar!
    Blir det sagoläsning hela dagarna i biblioteket nu??
    Ikväll, fredag, har pappa, Kristina o jag suttit på altanen o ätit fisksoppa i ett underbart sensommarväder. Och inga mygg!
    Många hälsningar till dig från fam Josefsson i Hälleviksstrand! Det var ett fint avsked av MayBrith i Morlanda kyrka idag. Många goa minnen f 80-talet!

    SvaraRadera
  4. Seafood var man ju inte bortskämd med när jag bodde i Beijing! Var har du hittat det? Ser jättegott ut!!
    Här blev det havskräftor igår kväll! Gott!
    Kram Åsa

    SvaraRadera