söndag 19 augusti 2012

Vilken härlig dag!

Vakna till klarblå himmel = skön luft!
Tog min cykel och cyklade österut, ca 2 km hem till Christina.

Blev omkörd av en kvinna med en hel del lass, ingen ovanlig syn här
Christina bor nära västra gate till Chaoyang park ( någon sa att det var asiens största stadspark, men jag vet inte om det stämmer). Vi promenerade in mot den norra delen, där finns det ett poolområde. Entre 120 rmb, dessa pengar hade vi inte med oss, så vi satte oss på gräset utanför istället. Hade min bok med mig som jag börja läsa i helgen, Aldrig fucka upp, Jens Lapidus.
Efter 2 h blev vi hungriga. Vi gick till Solana. Åt en god biff sallad.


Efter god mat gick vi in till affären Zara Home. De hade lite rea, så jag fick köpt mig en lila bordsduk, en vas och 3 små förvaring"lådor". Kul att handla på rea.
På vägen hem, innan en vägkorsning, fick jag stanna för rött ljus.....killen på mopeden framför mig börja tuta.....hmmmm kanske inte så lätt för dem framför att flytta på sig....


Min kvällsmat, lammspett : )
Hoppas ni haft en bra helg!

5 kommentarer:

  1. Låter som en bra dag. Vad kul att du börjat blogga igen. Jag har saknat dina inlägg från Beijing. Kram

    SvaraRadera
  2. Så skönt det låter.
    Kul att du kommit i gång både med bloggandet och cyklandet. Heja på!
    Har haft en jättebra och omväxlande helg och varit en del till sjöss...
    Nya projekt på G.
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!
    Härligt att du har lust igen! JAg har saknat dig här i bloggen.
    Hoppas att allt blir bra i höst, med personal på förskolan och och på skolan. Kram
    Marie

    SvaraRadera
  4. Hej Anna!

    Vi har haft en härlig söndag med utflykt i svampskogen och finbesök från Borås. Det blev lite kantareller så det får allt bli till att steka några och mumsa i sig redan i kväll :) Det är så roligt att du kommit igång igen med din fina blogg!

    Ha det härligt!

    Kramar Magnus och Jenny

    SvaraRadera
  5. Låter som en riktigt bra Pekingsöndag!
    Jag kommer till Peking 16-23/10, då hoppas jag att du har tid att ses! Skall bli så roligt att komma tillbaka!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera