lördag 18 augusti 2012

Lördag...

På läsårets första after work satte vi oss på First floor, 1F.
Som jag skrev tidigare så är det många nya lärare på skolan. Flera av dem kom med på AW : )


Vakna idag till dis och regn i luften. Hade bokat en utflykt till en temarknad men av-bokade den. Istället åkte jag till IKEA. Visste att där skulle vara fullt så ingen överraskning när jag kom in och det var en massa folk där. Jag ska få köpa en ny soffa till lägenheten. Min landlord betalar för max 3000 rmb. Jag väljer just nu mellan 2 st soffor - Ektorp och Månstad. Då det var långa köer till både hjälp av köp och hemleverans så blev det inget köp idag.

Ingen ovanlig syn i IKEA i Kina, klart vi måste testa om det går att sova på soffan
(Folk kryper även ner under täcket i sängavdelningen och Ja, de sover på riktigt)

Snacka om fullt i restaurangen
Jag tänkte äta min lunch på IKEA men men men va´mycket folk och långa köer. Jag valde att inte äta lunchen här.

Utsikt från min lägenhet
Hur ser er helg ut?

5 kommentarer:

  1. Hej gumman!
    Kul m nya, och "gamla", arbetskamrater. Hoppas ni får en bra termin tillsammans! Börjar ju bra m AW.
    Hade tänkt ta en tur till Tjörn idag. Det är "Tjörn runt"-segeltävling, men vädret är inte så inbjudande. Det får bli en tur i skogen istället. Kanske kan jag hitta några kantareller? Pa har konfirmation i U-a så jag är "ledig"....
    Kram f K-viken

    SvaraRadera
  2. Jobb, jobb och jobb hos oss. Ikea i Beijing är i en klass för sig :-) Fortsatt trevlig helg! kram

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med a.w. "Draken kände jag igen! Och kul med många nya kollegor.
    Nya soffor! Trevligt! Hoppas du hittar någor bra. Åk tillbaka en dag efter jobbet så är det kanske mindre folk.
    har varit på Åland fredag till lördag och skall i kväll se midnattsloppet på balkongen. Morgondagen är öppen....
    Många kramar och tnkar till dig.
    Bosse hälsar!

    SvaraRadera
  4. Hej Anna!
    Vår helg började med en loppisrunda och vi kan känna igen oss med mycket folk. En dag som denna när vädret inte är det bästa åker folk på loppisrace, men vi kunde inte notera några sovande människor på sofforna vi såg ;):) Just nu tar vi det lugnt i soffan, vi bloggar och slötittar på tv. Tänkte att vi när som helst ska resa på våra tunga rumpor och fixa lite mat. Ha en fortsatt fin helg.

    Kram Jenny Och Magnus

    SvaraRadera
  5. Härligt med många nya kollegor! Ikea i Beijing skiljer sig även från Ikea i Malaga - här såg jag inga sovande kunder:) Kram/Iris

    SvaraRadera