fredag 17 augusti 2012

En torsdag...

Denna vecka, går jag hemifrån kl 7.33. Utanför mitt hus finns det en större "plattform". Den används flitigt av alla möjliga aktiviteter. Denna vecka har de haft rörelser till musik på morgonen. I deras händer har de "en mindre tennis-rack" med varsin boll på "strängarna"- som inte är strängar utan en gummiplatta.


Mitt arbete denna veckan består bl a av gemensamma möten med skolans övriga personal, iordningställa förskolans lokaler och förbereda barnens start på måndag.
Skolan har fått ett gäng nya lärare, dock ingen på förskolan.....Skolan har under sommarlovet fått en uppfräschning genom nymålade väggar och lite nya möbler, kul.

http://www.swedishschool.org.cn/

Hemsidan håller på att uppdateras/göras om....kan återkomma med den när den är klar.

På väg hem passerar jag en liten flak-moped som säljer små "vattenmelon" frukt?


Min middag äter jag i kväll på "röda lyktan". Ja, här finns så många restauranger och flera av dem vet jag inte vad de heter, så det blir att hitta på eget namn.


Tyvärr har priserna gått upp på restaurangerna. Denna rätt kostar 27 rmb. Den är dock så stor att man skulle kunna dela den på 2 personer, pork, chili m bambuskott och ris.

Godnatt!

3 kommentarer:

  1. Härligt att du är tillbaka igen. kram åsa

    SvaraRadera
  2. Så gott det ser ut! Saknar verkligen mycket av den kinesiska maten och Beijingmiljön. Men jag saknar inte att stiga på så tidigt!
    Så roligt att du är tillbaka! Har längtat efter och saknat dina inlägg.
    Önskar dig en härlig helg i storstan!
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Haha, underbara bilder från IKEA! Saknar oxå Beijing ibland, framförallt maten!!!

    SvaraRadera