lördag 17 september 2011

Saknar Sverige idag!

Vaknar till en underbar frisk klar dag! Luften har varit väldans dålig mina första veckor här i Beijing detta läsår... klicka här så kommer ni till en sida som man kan följa luften i Beijing.

I dag från mitt vardagsrum
Under två eftermiddagar/kvällar har jag träffat Ånimskog/Göteborgs-Eva, roligt att träffa nya människor, tycker jag.
Sänder här en kram till morbror Sven och en annan Eva i Ånimskog : )


Saknar er

Solnedgång utanför Kungsviken
Om 3 månader är jag hemma i Sverige för julledighet : )
Just idag, när jag vakna, så fick jag en liten hemlängtan. Borta bra, hemma bäst!?
Kram till familjen hemma i Sverige!


Klicka för mer information om detta ordspråk! Öppna dina ögon, Titta in. Är du nöjd med livet du lever?

Bob Marley

5 kommentarer:

  1. Goaste Anna,
    Vi saknar dig också. Just nu kunde du få hjälpa mig och bädda sängarna och diska min disk. Allting tar trippel så lång tid som vanligt, minst.
    Felicia leker med en klasskompis längre upp på gatan, hon ska nog sova över inatt. Hon fick lite dåligt samvete av att inte ha skrivit till dig. Simon leker också med en klasskompis fast på ett annat område. Dom har så många kompisar nu att det är svårt att komma ihåg allas namn.
    Ha det trevligt på 40-års kalaset.

    Tusen kramar
    Kristina o barnen

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig morgon du vaknade till, trots hemlängtan.Gott att höra o se dig på skype under dagen. Hoppas kvällen blev OK för dig!
    Själv är jag lite "energifattig" idag. Förkylning pg?? Kanske en skogspromenad kan hjälpa mig?!
    Kramar i massor/mamma o pappa

    SvaraRadera
  3. Skönt att vädret i alla fall varit bra idag. Alltid något!
    Tänker på dig!
    Vi kanske ses i höst i samband med att vi åker till Thailand.
    Kramar från oss båda.

    SvaraRadera
  4. Glömde ju....
    Vilket härligt kort på dina små och kära!!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Ja ibland blir längtan efter de därhemma större än vanligt, man vet liksom aldrig när det slår till! Men det e då man får trösta sig med att det finns de som har det värre......
    Homesickness is nothing. Fifty percent of the people in the world are homesick all the time.
    (John Cheever)
    Kram på dig

    SvaraRadera