söndag 28 augusti 2011

Cykel utflykt...

Efter att haft en mycket lugn vilodag igår, tog jag idag med mig en ny kollega och cyklade ut i staden.
Vi började med att cykla till Grandma´s för en brunch. Därefter Jianguomenwai västerut, Himmelska fridens torg : )


Cyklade vidare till Hou Hai. Här satte vi oss vid en uteservering och det smakade gott med en kall cola ( mamma, vi satt på samma plats som du och jag gjorde i våras, vid sjön, jag tänkte på dig).
Vi åt på en för mig, ny restaurang , 4 rätter, te, vatten= 91 rmb


Soppan i den stora skålen kostar 12 rmb, den hade räckt till minst fyra personer till...
Söndagskvällen fick jag skypat med Kungsviken, som hade besök av Karin, Fredrik, Emma och Lisa : )
Älskar er!

Ser lite friidrotts-VM på CCTV 5, Heja Carolina Kluft!
Bra gjort att komma 5:a, tycker jag.

7 kommentarer:

  1. Så mysigt att se och läsa Anna. Får alltid lite Beijingabstinens efter mat, doft och upplevelser. Kram från Moskva

    SvaraRadera
  2. Du verkar ha haft en mysig söndag. Precis som det skall vara. Och visst längtar jag lite tillbaka....
    kramar och många hälsningar från både bosse och mig.

    SvaraRadera
  3. Härligt Anna. Längtar tillbaka jag med, men imorgon börjar jobbet här. Soliga hälsningar från Solkusten! /Iris
    PS Visst har du märkt att det blivit nya bilder på bloggen, hi,hi

    SvaraRadera
  4. Fick inte skypat med dig idag :(((((.
    Nu sover barnen efter en helg hos L och allt är lugnt.
    Idag tog jag på mig jeans, riktigt ruggigt med kraftiga regnskurar och vind, blääää. Känns som om hösten är här.....

    Kramisar i massor

    SvaraRadera
  5. Roligt läsa om er cykelutflykt. Minns m glädje din o min utflykt i maj!
    Under helgen har det varit Öppet Varv på Orust. Inget båtsäljarväder precis(vi beställde en snöslunga i stället)men mycket trafik på vår lilla väg.
    Idag åker Fredrik, Emma o Lisa tillbaks till Malmö.
    Ha en bra arbetsvecka önskar mamma

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du kryar på dig. Elda bort vätska låter läskigt..

    Blir alltid så avundsjuk när du skriver om dina 35 kronors buketter på fb. Helt otroligt vi vill också vara där.

    Nu är det typ ett år sedan när vi kom *minnen*.

    Kramar /Martin & Monika

    SvaraRadera
  7. Elisabeth i Åhus31 augusti 2011 kl. 22:57

    Skypade precis med Micke. Klart att du ska åka till Taiwan på lovet! Jag och Roland var ju där förra gången Micke bodde där. Vi hade sååå trevligt!
    Snart ses vi i Bejan!
    Åhuskramizar från
    Elisabeth

    SvaraRadera