lördag 20 augusti 2011

妈妈咪呀 (Māmāmiya)

kolla gärna in :
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0tHnu_4mNs0

Jag är så glad! Blir ofta glad av levande musik....Tillsammans med några kinesiska kollegor gick jag och såg musikalen Mamma Mia, 妈妈咪呀 (Māmāmiya)
Jag har sett musikalen några gånger tidigare och mycket är likt....samma "Grekiska scen", liknande klädstil...dock en stor skillnad att de pratade och sjung på kinesiska : )
Bra ljud på högtalarna och riktigt bra röster. Jag misstänkte ett tag att det var för-inspelat, för Sophie sjung så otroligt vackert...men tror inte det var det. Vi satt långt från scen och högt upp så svårt att se ansikten. Tyvärr gick det inte att köpa cd:n med kinesiska ord/text.




"Money, money, money"

"grodmännen"




Annars så har jag nu "landat" i Beijing...sovit 5 nätter, redan...snart jul : )
Veckan mycket intensiv, mycket arbete. Ommöblering i förskolans lokaler, "ny" personal och nästa vecka börjar våra "nya" barn....
Hur ser er helg ut?
Vädret hos er?
Beijing 29+ och soligt idag....dock lite skit i luften, som vanligt....


Godnatt









6 kommentarer:

  1. Vad roligt att se Mamma Mia på kinesiska och särskilt med goa vänner. Visst är jag lite avis!
    Men inte på jobb och sådant.....
    Vi är på Åland och skall äta nyfångade kräftor i morgon. Ser fram emot det!
    Kramar!
    Bosse hälsar också med stor kram!

    SvaraRadera
  2. Så kul att det blev bra! Kände att jag var med er...fast på avstånd förståss.
    Ha en bra helg!
    Kram/mamma

    SvaraRadera
  3. Härligt med musik! Hade mer än gärna viljat vara där - lite avundsjuk :) kram/Iris

    SvaraRadera
  4. Åsa i Ulricehamn20 augusti 2011 kl. 20:40

    Ååhh!! Blir allt lite avundsjuk!! Njut av kinalivet! Vi hörs och ses här!!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Det måste vara både kul o lite skruvat när man hör alla de gamla bekanta låtarna fast på kinesiska? Här är det typiskt Londonväder dvs igår var det ena stunden 25 grader varmt o sol o sedan var det helt plötsligt 17+ o ösregn i flera timmar. Gjorde i o f s inte så mkt då jag var på Tate Modern o kollade en Miró utställning som var toppen :) Idag blir det nog a stroll in a park o lite afternoon tea hade jag tänkt mig :)
    Kram på dig

    SvaraRadera
  6. Jag blir dunderavis! Här är en som såg Mamma Mia två gånger på bio - samma vecka! Ses imorrn! En av de nya kollegorna :)

    SvaraRadera