tisdag 23 augusti 2011

Grattis Thomas!

hmmm, så här ser det ut nu för tiden på airportexpressway : (
På väg ut till skolan 
Jag kommer ihåg hösten 2005, det var en bil där och en där ...någon gång stop i trafiken pga hög uppsatt politiker/gäst landat på flygplatsen och skulle få "fri väg" in till Beijing, eller ut till flygplatsen.....
Bilantalet i Beijing fortsätter att öka varje dag + de har tydligen släppt vissa tullavgifter...detta gör att fler väljer expressway istället för annan väg.
Är det dags att flytta ut till "förorten"?
Nej!!
Jag skrev nytt kontrakt på min lägenhet idag, jippie!!!
Ingen hyresökning, jippie!!
Får istället fortsätta att lyssna på sommar pratare, läsa bok, lyssna på musik eller spela Yatzy med min telefon under bussfärden till och från skolan ; )



Jag vill passa på att säga Grattis, igen, till brorsan som igår fyllde 50 år : )
Vet att du hade en toppen-dag "hemma" i Simpang och gissar att kvällens middag var det bästa. Wish I was there!

2 kommentarer:

  1. Ojdå! varje morgon?? OCH kväll??
    Tur du har telefonen eller vad apparaten nu kallas!!
    Till helgen blir det trafik på K-viksvägen. "Öppet Varv på Orust" brukar alltid locka många trafikanter. Hoppas några båtar blir sålda oxå!
    Kram/mamma

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att du bor kvar! Tror nog det är trevligast att bo i stan, trots de långa och tidskrävande resorna. Vem vet jag kanske tar mig en tur?
    Men du har ju din Iphone att pyssla med och om.....
    Och att läsa och koppla av kan vara nog så nyttigt.
    Saknar dig!
    Kram

    SvaraRadera