söndag 9 september 2012

Söndag, igen...

Var ute och cyklade igår. Bl a förbi J-O Waldners fd lokal, där han hade en restaurang mina första år i Beijing.

Fd Waldners restaurang
I Beijing sägs det bo mellan 18-20 milj människor. Tydligen svårt att veta pga alla byggarbetare och andra som kommer hit från landet för arbete.
Jag stannar till vid cykelreparatören för att få lite luft i bakhjulet och plötsligt hör jag någon säga "Anna". Jag tittar upp, där står en busschaufför som skolan hade förra året...Kul att han heja och att vi ses på trottoaren i Beijing, Beijing/världen är ibland liten!


I dag har jag gått på 1,5 h Yoga och efter en god lunch gick jag och simmade 30 min : )
På väg till lunchen går jag på en trottoar som de lägger ny sten. Det är flera arbetare som nu hade sin rast, då lägger vi oss och blundar.



Mer information om detta ordspråk och citat! Att cykla är att leva.
                                      Lasse Åberg

5 kommentarer:

  1. Jag hade gärna följt med dig på både cykeltur, lunch och prövat Yoga. En simtur hade också suttit bra. Tror inte komforten är så bra på trottoaren, men en stunds vila blir det ju.
    Många kramar och tankar till dig från både Bosse och mig.

    Och visst är världen liten????

    SvaraRadera
  2. Härlig dag Anna! Kul att busschaffisen kände igen dig.
    Älskar kinesernas sätt att vila...vilken huvudkudde!!
    Tack för pratstunden på Skypen o ha en bra vecka!
    önskar Kungsviken

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!

    Låter som om du haft en härlig helg!!:)
    Skönt med både cykeltur och yoga. Vad duktig du är!!
    Vi har haft ett litet kräftkalas här i Flohult och i dag var vi ute i skogen och plockade kantareller och hittade massor!!!!

    Ha en fin vecka!
    Kram kusin Magnus och Jenny

    SvaraRadera
  4. Simningen glömde jag att nämna. Du är fantastisk! :)

    Kusinen!

    SvaraRadera
  5. Åh en gammal goding, han var ju för gooo :-) Hoppas du får en bra vecka! kram kram

    SvaraRadera