söndag 23 september 2012

Förberedelser inför nationaldagen!

I Beijing ser jag nu att de förbereder för sin nationaldag 1:a oktober. Fönster tvättas, blommor planteras och det putsas lite här och där.

Blommor, röda lyktor och mitt hem
Jag åker skolbuss då och då.....här på denna bild så rullar trafiken sakta framåt och gissa vad chauffören gör, han tutar : )


Ja, jag bor i en stor stad! På vissa ställen är det fullt med bilar och människor, på andra ställen är det dock folktomt....



Tycker man om att shoppa så är utbytet stort här i Beijing. Jag passerade idag en 2x2 m "affär" som sålde mobilskal.....
Passerade även den fina affären Björk....oj, vill ha dessa kuddar men de var lite dyra, köpte inte idag...



En veckas arbete ligger framför mig. Därefter en veckas ledighet pga nationaldagen, härligt!

Vill passa på att skriva GRATTIS brorsan DANIEL, i efterskott på din 40 årsdag!

2 kommentarer:

  1. Fina bilder från Beijing och dina kvarter. Vad gäller kuddarna så har jag den avlånga i svart och silber. Jättefin!!! Jag köpte även ett par till i svart och vitt, fyrkantiga modeller. De trivs bra hos oss!
    Skönt med lite ledigt för dig i nästa vecka.
    Kramar och många tankar från oss båda.

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig att dom gör staden fin, finare, inför 1 okt.
    Tycker du ska passa på med nya kuddar oxå inför 1 okt! Dom blir säkert jättefina i din nya soffa! Fanns det fler färger?
    Höstfärgerna i K-viken börjar komma, speciellt lönnen hos Laila o Kjell., rostfärg, vinrött, smutsgult och lite grönt. Så vackert tillsammans!
    Ha det gott bland dina röda lyktor!!
    Kram f ma o pa

    SvaraRadera