fredag 14 september 2012

"Fredag, igen..."

Ja, rubriken med "igen" är faktiskt så jag känner denna dag. Veckan har gått fort! Bra luft i Beijing, härlig sommarvärme och roligt på jobbet : )
Jag arbetar nu med 2-3 åringar på svenska skolan i Beijing. Dessa kids är grymma. 14 individer som förgyller min tillvaro. Jag arbetar tillsammans med en annan Anna, hon är kines och lärt sig en hel del svenska....och jag vet att det finns några som läser detta som arbetat med henne och vet hur bra hon är att ha som arbetskamrat. Vi letar efter en tredje person som kan/vill arbeta med oss...Vill du? hör av dig till vår rektor...fast det är väl så att skolan söker den billigaste...eller den näst billigaste : (

När jag satt på bussen hem planerade jag hur min em skulle se ut...hem, packa simkläderna, gå till bassängen, simma, hem, försöka skypa med Sverige, vila och sedan träffa Harm, som i kväll har sin "Harm is back party"(han har varit i 3,5? månad ifrån Beijing)

men men men....då jag hoppar av bussen har jag några hundra meter att gå och jag passerade James : )
Underbart väder, 26+, frisk luft....hallå...visst är det gott och hälsosamt med en kall ; )

15 rmb, öl och jordnötter, helt ok!
Ha en bra fredag, where ever you are!

PS. ni vet för att använda vissa internet sidor, bl a min blogg-sida här i Kina, behöver jag använda en tunnel för att nå, ibland fungerar det ibland inte.....men här på James fungerar min tunnel bra och jag njuter av solglasögon, öl och datorn : )


3 kommentarer:

  1. Så mysigt! Ta en öl för oss oxå! Ingen AW för oss utomhus idag. Det ösregnar! Men i morgon skall det bli fint igen.
    "Harm is back" partaj! Så homla roligt!!!! Hälsa alla!
    Och du, simma lugnt. Jag tycker du är jätteduktig!
    Kramar från Bosse och mig.

    SvaraRadera
  2. Ingen AW här heller, de goa kollegorna är på camp med sina elever. Jag är "hemma" med mina små. Manikyr, pedikyr och bad i poolen efter att ha besökt greken = min Andy efter jobbet:) Ha det så gott! Kram/Iris

    SvaraRadera
  3. Redan måndag och ny vecka.....ha en bra sådan Anna!
    Kram/mamma

    SvaraRadera