söndag 19 februari 2012

Solig lördag 79 i luften : )

Vakna igår till en blå himmel och "frisk" luft!
Jag hade sällskap av kollegan Tina och hennes dotter Minna. Vi promenerade först in i mitt närliggande Hutong område.



Därefter ner till "Mc-undermarknaden". Lunch på gula duken. Tunnelbana till Wangfujing.....
Jag hänger inte  med i modet....nu köper man glasögon utan glas : )

Martin Widmark
I veckan hade SSB besök av författaren Martin Widmark. Han var mycket duktig till att prata med barnen och eleverna. Intressant att lyssna på även för mig.
Han har bl a skrivit Lasse Maja´s detektivbyrå...http://www.martinwidmark.se/

I dag har jag varit på banken. Betalat 3 månaders hyra av min lägenhet. Därefter en längre promenad.
Hur ser er söndag ut?

6 kommentarer:

  1. Min söndag har varit lugn! Igår var jag hos Eva-Britt och Jonny på middag och melodifestival i deras stuga! Mysigt med kinavänner på nära håll!
    Lugn förmiddag, Därefter har jag gått 1,5 tim bla ut med Vätterstranden i solen! Härligt! Ikväll blir det "SÅ ska det låta" innan sömn för ny vecka! Ha en bra sådan!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Hej Anna !

    Ja det har varit super skönt med helg, och Tessan hade middag för oss alla i lördags, tre-rätters inte alls illa! Idag har jag, matt och två kompisar varit i bokskogen (låter idyliskt) jag och pernilla promenerade 7 km och killarna sprang 14 km. sen lite te och fika på det!
    Förstår att ni haft bra väder i helgen, skönt för er. Hur går det med nya rektorn?

    Kram kram anna /emma

    SvaraRadera
  3. Söndagkväll o sängen väntar. Haft en fin helg i Misteröd m Felicia o Simon. Var med på deras karateträning. Utmärkt koncentrationsövning!!
    kram/mamma som hoppas den fina luften varar ett tag.

    SvaraRadera
  4. Hemma med sjuka barn var det här dådå... En med vattkoppor och en med influensa. Kul kul! Eller inte... Tack för en trevlig fredagkväll - himla skoj!!

    SvaraRadera
  5. En springtur på isiga stigar, farligt... Läst lite, skrivit lite. Ätigt gott och slöat mycket! En härlig söndag i Flohult.

    Kusinkramar från Magnus

    SvaraRadera
  6. "Sicken härlig lördag"! Så roligt att läsa om även för mig vanda trakter.
    Jag kan riktigt känna Beijingmänniskan i mig.....
    Men jag kommer i april!
    Min söndag blev "som vanligt" och väldigt bra. Jag njuter av sista veckan här .
    Men det skall också bli skönt att komma hem.
    Saknar dig, vännen!
    Kramar
    Bosse hälsar!

    SvaraRadera