lördag 26 mars 2011

A charity event ...

En härlig varm vårdag i Beijing. Jag tog mig en 20 minuters promenad till Belgiska ambassaden. Där betala jag en entre där pengarna går till att hjälpa människor i Japan.


`The Belgian Embassy is providing space for the Japan Women's Association to collect for a fund for the people of Japan.....´

Det var SSB:s native english läraren Elisabeth, som själv är engagerad i detta, som tipsade om denna charity.
Jag köpte en t-shirt `Kämpa Japan´ och te. Fick höra två bröder som hade otroligt starka vackra röster, bl a sjung de O sole mio...En blåsorkester spelade bl a `We are the world´...barn höll tal på japanska, kinesiska, franska och engelska...
Åt sushi, drack Japansk cider och åt en god Mango dessert.

Bröderna

Te-cermoni

Origami
Hur ser er lördag ut?

PS: Vill nämna för er att min dyra fina mobil slutade att fungera imorse, eller den fungerade inte att ringa eller skicka sms med :(
och inte nog med det....mitt internet fungerade heller inte....
så min tid efter besöket på ambassaden gick åt till att fixa telefonen.....därefter internet....och JIPPIE , nu fungerar det igen.....Nu ska jag till IKEA och äta lördagsmiddag, hur kul låter det? mer intressant kanske svensk-shoppen är : )

8 kommentarer:

  1. Anna!
    Tycker din lördag verkar bra och "lagom ansträngande".
    Middag och lite shopping på IKEA kan aldrig vara fel.
    Njuter av sol här hemma, men lite för svalt för att njuta på balkongen.
    Tack för allt!
    Du är bara bäst!
    Många kramar från oss båda.
    Hoppas nu att kommentaren fungerar.

    SvaraRadera
  2. Hurra!
    Tack för att du ordnat det!
    Kram igen

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jätteroligt att du startat en ny blogg - så kul att följa allt som händer dig. Man får nästan "hemlängtan" till Beijing då du berättar om allt med fina bilder och ord.
    Har tillbringat lördagen i Stockholm och firat sonen Jonas på hans födelsedag. Imorgon kör vi till Göteborg och stannar en vecka hos barnfamiljen där.
    Ha det så bra! Kram Bodil

    SvaraRadera
  4. JAA!! Nu kan även jag kommentera! Tack, du verkar ju trots allt vara teknisk Anna!! Fixat både internet och mobil idag! Hoppas även du fått fram alla dina foton från hårddisken!

    Här i Oslo har jag varit på tur med trikk och t-banan idag, (som går mycket ovan jord..) Åkte upp så långt man kan komma i Oslo, 5 hållplatser längre än Holmenkollen! Vandrade lite, hade med lite fika, njöt av vädret! Nu har jag köpt med thaimat hem så jag får drömma lite om Purpel Haze! Ha det gott!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. NIhao Anna!!
    så härligt fräsh din blogg är, många bloggar är mörka, jag blir glad av din och så klart det du skriver. Som Bodil skrev, det känns jag får "hemlängtan" men förhoppningsvis ses vi snart! hoppas resan blir av =)
    Sitter här med Heddan, hon sover i vagnen och jag får en "paus", behövlig!! hehe
    stor kram och kul att du delar med dig av Beijing!
    Emma

    SvaraRadera
  6. Kul m lite bilder från vardagen så man vet vad du gör!!!!
    Verkar som våren är på väg till Beijing.
    Idag snöstorm på Orust! Jo det är sant!!!

    SvaraRadera
  7. Hej vannen! Vilken fin blogg och vilka fina foton. Jag langtar ocksa till Beijing och Dig.... saknar ocksa alla ni andra ex-kineser och hoppas ni har det bra dar ni ar! En gang kines alltid kines.
    Kram Draken

    SvaraRadera
  8. Jag håller med Bodil om att din blogg väcker "hemlängtan". Jag längtar också till IKEA och svenskshopen, så också till Sverige. Den ryska vintern börjar kännas lite väl lång nu. KRAM /Karolina

    SvaraRadera