tisdag 1 november 2011

Draken har landat...

...så har då min vän och fd kollega landat här i Beijing. I morgon börjar hon att igen arbeta på SSB : )
Så himla kul att få se dig i kväll. God mat, god dryck, många goda skratt...it´s nice that you are back : )

På hemväg stöter jag på de gubbar som nu 4 kvällar på raken gjort oväsen mellan 21.00-04.00....
Sa till dem att sänka oljudet lite....
De var vänliga, log och sa något.....
Två dåliga foton, men min telefon e inte kanon i mörker....

En gräver 7 står vid sidan om

"-Så vart ska vi borra inatt?"
oj, somna framför datorn...godnatt zzzzzz

3 kommentarer:

  1. Härligt m "ny" arbetskraft till gruppen!! Jag förstår att "Draken" är välkommen! men varför "Draken-Namnet"? Kan inte se C som en drake!
    Hoppas borrarna snart är klara m sitt jobb! Annars får det väl bli hotell någon natt så ni får sova ordentligt. SSB tycker väl om en utsövd personal antar jag.
    Kram från MoP

    SvaraRadera
  2. Hej goa syster,
    Tråkigt med att få för lite sömn, vet hur det påverkar en - inte alls kul.
    I helgen var ju kusinerna på besök. Tyvärr åkte de hem tidigare än beräknat, Ida blev sjuk. Först stannade de till i Misteröd, sedan vidare till Kungsviken. Vi hade väldigt trevligt.

    Denna veckan är det höstlov och jag har tagit ledigt mån - ons. Måndagen var vi kvar i Kungsviken och hälsade på Edit som fyllde 87. Tisdagen var vi i badhuset i flera timmar. Simon sover hos Oskar och felicia har Cornelia här som ska sova över. Imorgon ska vi alla till skridskohallen. Fullt ös med andra ord - HÄRLIGT.

    Konstigt väder annars, det är ca 10 +, inte alls som förra vintern då det kom snö vid denna tidpunkt.

    Tusen kramar, snart ses vi igen

    SvaraRadera
  3. Underbart att C är tillbaka, vilken lycka för SSB och kollegorna. Kramar till er alla/Iris

    SvaraRadera