söndag 29 januari 2012

Malapascua, Filippinerna

Pga kinesiska nyåret har jag haft ledigt en vecka : )
Jag passade på att åka till en liten liten ö, klicka här

Jag åkte tillsammans med Sussie, Marie och Maja. Tyvärr fick jag redan första dagen ca 50 sandloppsbett- skit var de kliade + allergi utslag från mina sprutor på magen + soleksem, så inte var semestern helt bekymmerfri....men nu när det är söndag kväll och jag landat i Beijing känner jag mig utvilad och att jag "laddat batteriet".

Här kommer några av de bilder jag tagit...

skit...de går inte att ladda ner bilder idag...så jag får prova imorgon igen : (

Här spelas det kort


Glada törstiga barn




Solnedgång





Gäller att skydda sig för solen



Tuppfajts förekom på ön, tusentals? tuppar som låter dygnet runt

Mina resekompisar



Husen på ön var i olika skikt 



Jag kopplar av.....

6 kommentarer:

  1. Elisabeth i Åhus29 januari 2012 kl. 21:04

    Jag hoppas att du har laddat dina batterier och att du har många fina minnen med dig tillbaka till Beijing.
    Ses snart!
    Åhuskramizar från
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Gott att du är "på plats"! Förstår om ledigheten inte riktigt blev som du tänkt, men du verkar ha laddat batterierna för ett tag i allafall.
    I gårdagens G-P fanns ett repotage från Filippinerna. Palawan hette platsen som fortfarande är ett orört paradis.
    Orört är det på nästan på Orust oxå. Lugnt o skönt. Några minusgrader o lite snö. Grannbarnen åker skidor på gärdet utanför...samma som vi gjorde innan Vasaloppet....det var tider det!!
    Kram från mamma o pappa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att du ändå laddat upp dig! Men givetvis trist med missräkningar som sandloppor och allergier.
      Ha en "go vecka"!
      Många kramar från ett härligt Thailand.
      Bosse hälsar!

      Radera
    2. Vad roligt att se några av dina foton! Jättefina!
      Kramar!

      Radera
  3. Vad du råkar ut för konstigheter, så vill man ju inte ha det på sin ledigheten! Fantastiska bilder - lite skillnad mot Flohult...
    Kramar från Magnus & Jenny

    SvaraRadera
  4. Elisabeth i Åhus2 februari 2012 kl. 05:21

    Har suttit och värmt mig framför dina fina bilder från Filippinerna!
    Kalla & snöiga Åhuskramizar från
    Elisabeth

    SvaraRadera