onsdag 21 mars 2012

Karin 40 år

Min älskade syster kommer till Beijing för att fira sin 40 årsdag. Tillsammans med mams, paps, morbror  och Eva skulle de landa lördag morgon.
Jag ställer klockan, kollar finnairs hemsida. Jo, där står att planet precis landat, ok jag tar taxi ut till flygplatsen. Oj, vad dimmigt det är ute...och mer dimmigt närmare flygplatsen....väl på flygplatsen anar jag oro...så tomt, inga människor....På tavlan står det att flygplanet är "diverted". Planet fick inte landa i Beijing, utan åkte till Shanghai.
Bara för mig att åka hem och lägga mig igen : )
Gänget kom som tur var på em....vila, en promenad runt mina kvarter, middag på gula duken och hem och sova.
Söndagen startar vi med påskgudstjänst på ambassaden.


Natten till söndag hade det snöat. Så morgonpromenaden till ambassaden gick vi i ett snötäckt Beijing.
Efter en fin gudstjänst, som Lennart Hamark- Hongkong ledde, gick vi till 4 krs för lunch innan avfärd till Mutianyu.
http://www.schoolhousecanteen.com/

Incheckning på "Red door" och därefter promenad till muren. En jobbig/tung promenad upp via en massa trappor...men en mur utan andra turister och en solnedgång är värt all träningsvärk jag fick av promenaden.









Söndagskvällen åt vi middag på Schoolhouse därefter vin, snacks och öppen brasa i vårt hus : )

Måndag 19:e mars, Karin 40 år!
Efter frukost tog vi cabin banan upp till muren, igen. Promenera i det vackra vädret. Njöt av stunden.




På eftermiddagen gick vi tjejer till Osolemio´s andra våning och manikyr.
Middagen åt vi på favoritrestaurangen Purple Haze.

De "gamle" har nu åkt till Xian. Jag jobbar, Karin städar min lägenhet : )

Kram

PS. Vill passa på att gratulera goa fina Karolina Borg som idag fyller år!
http://chrillekarro.blogspot.se/

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga murenbilder. Får en verkligen att längta till Beijing!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad trevligt med Schoolhouse och ert andra boende och MUREN förstås.
      Förstår att du njuter av att ha "de dina" på plats.

      ( Hmmm; jag fyller också år idag......Vi får fira med champagnebrunch på St. Regis när jag kommer. B
      lev ju inställt i höstas.)
      Många kramar!

      Radera