torsdag 7 juli 2011

Sweden - USA

Nu börjar matchen, Sverige-Usa.
Jag tycker det är väldans kul med fotboll. Har ju spelat själv  i många många år och sedan sett en del matcher oxå. Bl a har jag sett Dam-VM i Kina 2007 : )
Min vän och kollega Ninni och jag åkte till Shanghai och såg finalen, Tyskland - Brasilien 2-0.
Innan finalen var vi i Tianjin och såg grupp-spelsmatch mellan Nordkorea-Sverige 1-2. Sedan var vi ju även i Chengdu men jag minns inte...tror det var en match året innan typ "för-vm", eller Ninni ; Läser du detta? Minns du? Nej, men vänta nu börjar minnet komma hahahah minns ju alla kineser som ville ta kort på oss.
Tror det kan ha varit grupp-spelsmatch i Chengdu mellan Usa-Sverige 2-0. Wambach gjorde båda målen.

En annan fotbollsmatch jag minns är Kina-Sverige, grupp-spelsmatch OS-2008, kineserna vann med 2-1.
Matchen spelades i Tianjin. Vi åkte snabbtåget dit men hem gick sista tåget kl 22, matchen var slut 21.50....20 min taxi till stationen.....vi valde att se färdigt matchen och att hitta en "svart-taxi", som visades vara svårt hihihihi
Tills slut hittade vi 2 taxi bilar som ville/kunde ta oss. Jag delade taxin med Sveriges vänsterback, Sara Thunebro´s föräldrar och sambo, roligt att få höra lite historier omkring damlaget.
Vi fick passera 2 tullar, som ville veta vilka vi var, vart vi skulle åka.....på en av platserna fick vi stå och "förhandla" över en timma innan de släppte igenom oss....Vi var tillbaka till Beijing kl 04.00 hahahaha


Här är jag utanför Tianjin stadium, innan matchen.

http://web.me.com/annagustafsson/annagustafsson/Välkommen.html

Detta var min fina hemsida som jag hade innan denna sida. Tyvärr vill den inte längre fungera för mig men kanske man kan se lite os-Beijing inlägg?
Matchen ovan spelades 6:e augusti 2008.

Nu, 6:e juli är det halvlek mellan Sverige- Usa. Måste säga att Sverige haft tur flera tillfällen samtidigt som de spelar stundtals bra, roligt.

Klicka för mer information om detta ordspråk! Av alla oviktiga ting i världen är fotboll den viktigaste.
                                                        Johannes Paul II (1920-



4 kommentarer:

  1. Det blev en svettig match idag, vilken röta vi hade som vann. Heja Sverige...

    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Vi såg också matchen och vad roligt att Sverige vann.
    Minns både VM matchen i Tianjin 2007, när Sverige spelade mot Koréa och vann, puh, och OS finalen då USA mötte Brasilien och vann. Det var också en spännande match.
    Hoppas du har det bäst.
    Kramar fråb oss två.

    SvaraRadera
  3. Vilka minnen Anna!!!
    Många fotbollsstrumpor har blivit tvättade....
    Kram mamma

    SvaraRadera
  4. Ja! Oj vilka minnen! Från både Chengdu och Shanghai, Tianjing och Beijing =) Många matcher hann vi med!

    Njut vidare av semestern och fotbollsmatcherna!
    Kram

    SvaraRadera